STRATEGI PEMASARAN PADA UMKM BATU BATA DI KALORAN KECAMATAN NGRONGGOT

Main Article Content

Mohamad Baitul Ulum Dwi Azuhri
Gesty Ernestivita
M. Zuhdi Sasongko

Abstract

This study aims to analyze the marketing strategy of brick SMEs in Kaloran, Ngronggot District. Data obtained from the owner, and employees. The research method used is a qualitative method. The results of the marketing strategy research implemented by Batu Bata MSMEs in Kaloran Village are quite common and fairly traditional, therefore there is a need for developments in terms of the MSME marketing strategy and the effectiveness of marketing planning at Batu Bata MSMEs in Kaloran, Ngronggot District, sales targets namely consumers who have activities or the task of building a building requires bricks, the owner has prepared a monthly and annual basic budget so the budget design for the UMKM Bricks in Kaloran Village is quite good, and prioritizes the quality of its products even though the price is different from its competitors.

Article Details

How to Cite
Azuhri, M. B. U. D. ., Ernestivita, G. ., & Sasongko, M. Z. . (2023). STRATEGI PEMASARAN PADA UMKM BATU BATA DI KALORAN KECAMATAN NGRONGGOT. Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi, 8, 716–724. Retrieved from https://proceeding.unpkediri.ac.id/index.php/senmea/article/view/3871
Section
Articles

References

S. A. Panggabean, “Strategi Pemasaran UMKM Di Era New Normal,” J. Multidisplin Ilmu, vol. 1, no. 2, 2022.

Karnadi, “Strategi Pengembangan Usaha Batu Bata Di Desa Kota Agung Kecamatan Air Besi Kabupaten Bengkulu Utara,” EKOMBIS Rev. J. Ilm. Ekon. dan Bisnis, vol. 4, no. 2, 2019, doi: 10.37676/ekombis.v4i2.280.

A. H. Marfuah, K. A. Ningrum, A. S. Noratirany, dan I. H. Rohmahtika, “Penguatan Ekonomi Dan Strategi Pemasaran Umkm Batu Bata Di Desa Munggung, Kecamatan Karangdowo, Kabupaten Klaten, Jawa Tengah,” Apl. J. Apl. Ilmu-ilmu Agama, vol. 20, no. 2, 2021, doi: 10.14421/aplikasia.v20i2.2395.

S. N. Khoatim, H. A. Vitria, dan N. Hasah, “Meningkatkan Penjualan Umkm Batu Bata Merah Di Banyu Irang Kecamatan Bati-Bati,” Dr. Diss. Univ. Islam Kalimantan, MAB, hal. 1–10, 2021.

P. Kotler dan G. Amstrong, Marketing, vol. 5, no. 1. 2017.

O. A. Yoeti, “Perencanaan Strategis Pemasaran Daerah Tujuan Wisata,” Jakarta Pradnya Paramita, 2002, no. 4611, 2014.

E. S. & S. Anam, “Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Pendapatan pada UD Sumber Abadi Kademangan Kabupaten Blitar,” Penelit. Manaj. Terap., vol. 5, no. 1, 2020.

Faisol, Mariana, Christina HTR, Dahlia Amelia, Erviva F IM. Kewirausahaan Berbasis UMKM. pertama. SEVAL, 2023.

Tjiptono. F, Strategi Pemasran. Yogyakarta: 2015.

Maximillian, S., Fauji, D. A. S., & Sardanto, R. (2022, September). ANALISIS SWOT UNTUK MENENTUKAN STRATEGI PEMASARAN DAN MENCIPTAKAN COMPETITIVE ADVANTAGES PADA PRODUK SAMBEL PECEL. In Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi dan Akuntansi (Vol. 7, No. 1, pp. 23-30).

Adiek Astika Clara Sudarni, Faisol, Suhadarliyah, Rudy Irwansyah, Yudi NS A. Manajemen Strategik (Teori dan Analisis). pertama. SEVAL, 2023.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>