Abstract
This study aims to determine the marketing strategy carried out by UD. AL Mubarokah Pare, inhibiting and supporting factors, and also designing superior marketing strategies to increase competitiveness. In this research the method used is qualitative by using descriptive research type aiming to gain a deep understanding of the situation at hand. The taking of informants was based on purposive sampling and the number of informants taken was 3 people. The results of this study indicate that the marketing strategy carried out by UD. AL Mubarokah Pare uses a marketing mix with the 4P technique (product, price, place, and promotion). Various products, affordable prices, strategic locations, and good promotions are the advantages of UD. AL Mubarokah in order to compete with similar businesses.
References
Ulfah F, Nur K, Safitri Y, Evanita S. Analisis Strategi Pemasaran Online untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM ( Studi Keju Lasi ). J Pendidik Tambusai. 2021;5:2795–805.
Timbuleng S, Tumbel AL, Lintong DCA. Analisis Strategi Bauran Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM ( Studi Kasus Pada Friska Beauty Studio Tomohon ). J Ekon dan Pembang [Internet]. 2021;9(2):1178–84. Available from: https://www.mendeley.com/catalogue/7f28c0b4-c199-3e24-a168-6bae78350cf5/
Agustian E, Mutiara I, Rozi A. Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM Kota Jambi. J-MAS (Jurnal Manaj dan Sains). 2020;5(2):257.
Fawzi MGH, Iskandar AS, Erlangga H, Nurjaya, Sunarsi D. STRATEGI PEMASARAN Konsep, Teori dan Implementasi [Internet]. Pascal Books. 2022. 1–327 p. Available from:
http://repository.ibs.ac.id/id/eprint/4973
Adiek Astika Clara Sudarni, Faisol, Suhadarliyah, Rudy Irwansyah, Yudi NS A. Manajemen Strategik (Teori dan Analisis). pertama. SEVAL, 2023.
Taufiqurokman. Manajemen Strategik. Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Prof. Dr. Moestopo Beragama. 2016. 1–134 p.
Faisol, Mariana, Christina HTR, Dahlia Amelia, Erviva F IM. Kewirausahaan Berbasis UMKM. pertama. SEVAL, 2023
Wibowo DH, Arifin Z, Sunarti. Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM. J Adm Bisnis. 2015;29(1):59–66.
Ngatno DD. Manajemen Pemasaran. 2017. p. 361.
Prasojo lantip diat. Buku Manajemen Strategik. J Chem Inf Model. 2013;53(9):1689–99.
Kurniasih D. Teknik Analisa. Alfabeta Bandung. 2021. 1–9 p.
Said MYS dan M. Konsep dan Strategi Pemasaran. Vol. 3, Analisis Standar Pelayanan Minimal Pada Instalasi Rawat Jalan di RSUD Kota Semarang. 2019. 103–111 p.
Maximillian, S., Fauji, D. A. S., & Sardanto, R. (2022, September). ANALISIS SWOT UNTUK MENENTUKAN STRATEGI PEMASARAN DAN MENCIPTAKAN COMPETITIVE ADVANTAGES PADA PRODUK SAMBEL PECEL. In Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi dan Akuntansi (Vol. 7, No. 1, pp. 23-30).
Faisol, Mariana, Christina HTR, Dahlia Amelia, Erviva F IM. Kewirausahaan Berbasis UMKM. pertama. SEVAL, 2023.
Adiek Astika Clara Sudarni, Faisol, Suhadarliyah, Rudy Irwansyah, Yudi NS A. Manajemen Strategik (Teori dan Analisis). pertama. SEVAL, 2023.