Pengaruh Internet Dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Kelas X SMK PGRI 2 Kediri

Main Article Content

Aini Fortunila Fitrianti
Tjetjep Yusuf Afandi
Efa Wahyu Prastyaningtyas

Abstract

The purpose of this study is to determine the effect of internet and learning motivation on the learning outcomes of class X students majoring in Accounting. This research approach uses quantitative, the research technique uses causality. The population and sample are students of class X majoring in Accounting, totaling 30 students. Sampling technique used in this study is purposive sampling. Methods of data collection using observation and questionnaires. Data analysis used classical hypothesis testing, multiple regression analysis testing, certainty testing and hypothesis testing. Research results show that: 1) internet use affects learning outcomes 0.002<0.05, 2) learning motivation affects learning outcomes 0.039<0.05, 3) internet use and learning motivation has an effect on learning outcomes simultaneously 0.00 <0.05. Coefficient of determination = 0.466 = 47%,. Therefore, it can be conclusion that there is an effect of internet and learning motivation about learning outcomes of class X majoring in accounting.

Article Details

How to Cite
Aini Fortunila Fitrianti, Afandi, T. Y. ., & Prastyaningtyas, E. W. . (2022). Pengaruh Internet Dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Kelas X SMK PGRI 2 Kediri. Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi, 7(1), 283–287. Retrieved from https://proceeding.unpkediri.ac.id/index.php/senmea/article/view/2166
Section
Articles

References

Kholis A, Silalahi T, Haikal R, Nugrahadi EW, Lestar NWM. pengaruh penggunaan internet dan motivasi belajar terhadap hasil belajar siswa akuntansi di sekolah smk. J Educ Hum Soc Sci 2022;Vol 4, No.:2.

Hilir A. TEKNOLOGI PENDIDIKAN DI ABAD DIGITAL. penerbit lakeisha; 2021.

Tafonao T. PERANAN MEDIA PEMBELAJARAN DALAM MENINGKATKAN MINAT BELAJAR MAHASISWA. J Komun Pendidik 2018;Vol.2 No.2:104.

Munir. multimedia konsep & aplikasi dalam pendidikan. kestu. Bandung: ALFABETA, cV.; 2012.

Pramana IBBS adi, Santoso PPA, Wijaya I komang WB, Diari komang PY. Adaptasi di Masa Pandemi: Kajian Multidisipliner. pertama. Nilacakra; 2020.

Sahade, Rijal HA, Nur AA. pengaruh penggunaan media internet terhadap motivasi belajar siswa program keahlian akuntansi di smk negeri 1 makassar. J Educ Lang Teach Sci 2021;Volume 3:64.

Badaruddin A. Peningkatan Motivasi Belajar Siswa Melalui Konseling Klasikal. 2015.

Novalinda E, Kantun S, Widodo J. pengaruh motivasi belajar terhadap hasil belajar mata pelajaran akuntansi siswa kelas x jurusan akuntansi semester ganjil smk pgri 5 jember tahun pelajaran 2016/2017. J Pendidik Ekon J Ilm Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekon Dan Ilmu Sos 2017;Volume 11:116.

Syarifudin, Supiono, Burhanuddin. Guru, Mari Kita Menulis Penelitian Tindakan Kelas (PTK). pertama. Sleman: Deepublish; 2019.

Mohammad Holis MS. 62 REKAYASA GURU DALAM PEMBELAJARAN. pertama. Surabaya: Jakad Media Publishing; 2020.

Hendra Dani Saputra, Faisal Ismet A. pengaruh motivasi terhadap hasil belajar siswa smk. Hendra Dani Saputra Faisal Ismet Andrizal 2018;18 number.

Ruslan D, Monica K. Pengaruh Penggunaan Internet dan Motivasi Belajar Terhadap Prestasi Belajar Ekonomi Siswa Kelas XII Ips Swasta Panti Harapan Lawe Deski. J Ekon Pendidik 2018;6.

Widiasih R, Widodo J, Kartini T. PENGARUH PENGGUNAAN MEDIA BERVARIASI DAN MOTIVASI BELAJAR TERHADAP HASIL BELAJAR MATA PELAJARAN EKONOMI SISWA KELAS XI IPS SMA NEGERI 2 JEMBER. J Pendidik Ekon 2017;11 nomor 2.

Most read articles by the same author(s)