FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KONSUMEN MEMILIH RESTO SALESA TRENGGALEK

Main Article Content

Lifsa Belviana
Samari Samari
Hery Purnomo

Abstract

Consumer buying interest assessment is required by employers to know the development of consumers to the advantages and disadvantages that exist to the selection of the intended product. In order for the business to be achieved consumer buying interest, the entrepreneur must look at the factors of product quality, place, and service that affect the consumer's buying interest in this culinary business. This research uses quantitative approach with Survey method. sampling is used with nonprobability sampling and sampling techniques by Accidental sampling, research samples as many as 40 respondents. instruments in the study are questionnaires (questionnaires), data analysis using linear regression. The results of the study found that the quality of products, places, and services partially influenced the consumer buying interest Resto Salesa Trenggalek, and the quality of products, places, and services simultaneously significantly influenced the buying interest of consumers Resto Salesa Trenggalek.

Article Details

How to Cite
Belviana, L. ., Samari, S., & Purnomo, H. . (2021). FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KONSUMEN MEMILIH RESTO SALESA TRENGGALEK . Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi, 6(1), 1668–1677. Retrieved from https://proceeding.unpkediri.ac.id/index.php/senmea/article/view/1194
Section
Articles

References

Kotler P. Manajemen Pemasaran, Suatu Pendekatan Analisis. BFFE. Yogyakarta; 2012.

Kotler P, Keller KL. Marketing Management. 14th ed. Boston : Pearson Education Limited; 2012.

Juhanis. Manajemen Kewirausahaan Islam. Makassar: Allauddin University Makassar: Press.; 2014.

Tjiptono F. Pemasaran Jasa - Prinsip, Penerapan, dan Penelitian. 2014.

Sugiyono. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung, Indonesia : Alfabeta; 2017.

Ferdinand A. Metode Penelitian Manajemen. Semarang: Universitas Diponegoro, Semarang; 2014.

Kolter Philip. No Title. Edisi 14TH. New York: Pearson Education Ltd; 2012.

Kolter dan Gary Amstrong. No Title. Edisi 14th. Jakarta: PT. Indeks; 2012.

Sugiyono. Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta, Bandung; 2012.

Ghozali. Aplikasi Analisis Multivariate dengan IBM SPSS 25. Forum Ilm Pendidik Akunt Univ PGRI Madiun 2018;6.

Riduwan dan Sunarto H. Pengantar Statistika Untuk Penelitian Pendidikan, Sosial, Ekonomi, Komunikasi, dan Bisnis.Bandung: Alfabeta. Alfabeta, Bandung; 2013.

Danang Sunyoto. Dasar-Dasar Manajemen Pemasaran. Cetakan 1. Yogyakarta: Yogyakarta, CAPS; 2020.

Anak Agung Ayu Arum Suwi Arianty. Pengaruh Kualitas Produk Dan Seni Barista Terhadap Minat Pembelian Minuman Pada Restoran Di Starbuck Reserve Dewata Bali. Https//JihmStpbipressId/IndexPhp/JIHM/Article/View/178, Diunduh Pada 17 Novemb 2020 2020;Vol 11:No 01.

Tjiptono F. Pemasaran Jasa-Prinsip Penerapan, dan Penelitian. Andiu, Yogyakarta.; 2019.

Abdul Latief. Analisis Pengaruh produk, Harga, Lokasi dan Promosi Terhadap Minat Beli pada Warung Wedang Jahe. J Manaj Dan Keuang 2018;7.

Suwithi dan Anwar. Manajemen Pemasaran Dasar Konsep dan Strategi. Cetakan Ketiga. Jakarta: Rajawali. Cetakan Ke. Jakarta: Rajawali, Jakarta; 2013.

Ismanto dan Evi Susanti. Ismanto, dan Evi Susanti. 2019. Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Pada Toko Prima Fresh Mart. J Ilm WIDYA Ekon 2019;2.

Hasan A. Marketing dan Kasus-Kasus Pilihan. Yogyakarta: Yogyakarta: CAPS; 2014.

Ekawati RRE, Saroh S, Zunaida D. Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Diskon Terhadap Minat Beli Di Restoran Saboten Shukodu Kecamatan Klojen Kota Malang. J JIAGABI 2020;9.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>