ANALISIS PERILAKU KONSUMEN DALAM BERBELANJA PADA PEDAGANG KELILING DAN PEDAGANG PASAR DI DESA KARANGREJO KEDIRI

Main Article Content

Wahyu Pebrianti
Dodi Kusuma Hadi Seodjoko

Abstract

The study aims to analyze the factors affecting consumers in shopping for traveling traders and market traders in Karangrejo Village based on cultural, social, personal, and psychological factors.  This study is a descriptive qualitative study using a phenomenological approach. It uses qualitative research methods, by conducting observations, interviews, and documentation as data collection techniques. The informant selection uses 3R criteria: Relevance, Representation, Realignment. Triangulation used is source triangulation. The results of this study explain the behavior of consumers with 5 informants, from the research results with 5 informants, it is mostly due to time factors with time differences in shopping at traveling traders and market traders. This study recommendation is given to traveling traders and market traders, as well as for future researchers.

Article Details

How to Cite
Pebrianti, W., & Seodjoko, D. K. H. . (2023). ANALISIS PERILAKU KONSUMEN DALAM BERBELANJA PADA PEDAGANG KELILING DAN PEDAGANG PASAR DI DESA KARANGREJO KEDIRI. Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi Dan Akuntansi, 8. Retrieved from https://proceeding.unpkediri.ac.id/index.php/senmea/article/view/3644
Section
Articles

References

Sindo K. Data dan Fakta Pasar Tradisional di Indonesia. 17 April 2018.

Suhermin HAP. Pengaruh Faktor Budaya, Faktor Sosial, Faktor Pribadi dan Faktor Psikologis Terhadap Keputusan Pembelian 2022.

Jumiarti, Saroh S, Hardati RN. Faktor-Faktor Perilaku Konsumen Dalam Keputusan Pembelian Kartu Internet Smartfren. J Jiagabi 2021;10:148–54.

Marwatii, Amidi. Pengaruh Budaya, Persepsi, Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Obat Herbal. J Ilmu Manaj 2019;7:168. https://doi.org/10.32502/jimn.v7i2.1567.

Mawardi R, Anom E. Makna Pertunjukan Seni Calung Tarawangsa Bagi Warga Kabupaten Tasikmalaya (Studi Fenomonologi). J Sci Commun 2022;Volume 4:111–35.

Karnowati N, Handayani E. Emotional Branding Pembelian Sepeda Lipat di Era Covid-19. artikel 2021.

Poluan JG, Karuntu MM. Pengaruh Faktor Pribadi Dan Faktor Psikologis Terhadap Keputusan Berkunjung Wisatawan Luar Daerah Pada Objek Wisata Di Kota Tomohon Provinsi Sulawesi Utara. J EMBA J Ris Ekon Manajemen, Bisnis dan Akunt 2021;9:23–33.

Amelia R, Hamid A, Mastura. Analisis Perilaku Konsumen dalam Berbelanja di Suzuya Kota Langsa (Ditinjau dari Perspektif Ekonomi Islam). J Ilm Mhs 2021;Volume 3,:72–83.

Haris. Sumber Data Penelitian. 7 Agustus 2020.

Puspasari ID, Fauji DAS. Studi Etnometodologi Atas Financial Management Behaviour Sebagai Katalisator Efektivitas Pembelajaran Manajemen Keuangan. Nusamba 2019;Vol.4 No.1.

Poluan JG, Karuntu MM. Pengaruh Faktor Pribadi dan Faktor Psikologis Terhadap Keputusan Berkunjung Wisatawan Luar Daerah Pada Objek Wisata Di Kota Tomohon PROVINSI Sulawesi Utara. EMBA 2021;Vol.9 No.1:23–33. https://doi.org/https://doi.org/10.35794/emba.v9i1.31718.

Hasanudin C, Fitrianingsih A. Analisis Gaya Belajar Mahasiswa Pada Pembelajaran Fliped Classroom. J Pendidik Edutama 2019;Vol. 6 No.