Abstract
This study basically aims to determine the implementation of marketing strategies at UD Podo Eleng Sawahan Lengkong Nganjuk. This research uses qualitative research methods, with data collection techniques through interviews, observation and documentation, so that then it can explain the marketing strategy on the object of this research. Thus the results of this study explain that increasing sales volume at UD above can be done by providing discounts on each sales product such as a minimum purchase of IDR 500,000, and feeding every blessed Friday with the aim of attracting customer interest. Besides that, the distribution channel is considered strategic enough so that it can provide convenience for consumers, thus UD Podo Eleng provides online ordering and direct delivery, this is done so that goods can be delivered right to consumers, as the level of comparison of sales results for the last 3 years shows that sales volume continues to increase.
References
Soliha E. ANALISIS INDUSTRI RITEL DI INDONESIA Oleh: Euis Soliha Fakultas Ekonomi Universitas Stikubank Semarang. J Bisnis Dan Ekon 2008;15:128–42.
Theresia dan Ernestivita G. Pengaruh Kualitas Layanan , Brand Image , Dan Harga Terhadap. Senmea 2015:997–1006.
Ariefah Sundari, Ahmad Ynai Syaikhudin. Manajemen Ritel. vol. 188. Bandung: Edukasi Riset Digital PT; 2021.
Abdimas, Meilina R, Hakimah EN, Ernestivita G, Raharjo IB, Okky A, et al. OPTIMALISASI STRATEGI PEMASARAN UNTUK PENGUATAN 2022;3:110–9.
Jargalsaikhan BE, Ganbaatar N, Urtnasan M, Uranbileg N, Begzsuren D, Patil KR, et al. Kajian Teoritis Strategi Pemasaran Gimmick Dalam Menarik Minat Beli Konsumen Pada Toko Ritel. Molecules 2019;9:148–62.
Peter PJ, Olson JC. Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. 2013.
Purwadisastra D. STRATEGI RITEL KONVENSIONAL MODERN DALAM MENGHADAPI PERSAINGAN PADA MASA PANDEMI COVID 19. Ekon Dan Bisnis 2021;8:187 – 192.
Weitz L and. Pengaruh Retail Mix Terhadap Uk Petra di Circle K Siwalankerto Surabaya. J Manaj Pemasar Petra 2018;1.
Abdussamad Z, Tahir A, Arsana IKS. ANALISIS TINGKAT KEPUASAN MASYARAKAT DALAM PELAYANAN PUBLIK (STUDI KASUS: DI GORONTALO UTARA). Efisiensi Kaji Ilmu Adm 2021;18. https://doi.org/10.21831/efisiensi.v18i1.37275.
Setia A& BAS. Metodologi Penelitian Kualitatif. Pustaka Setia; n.d.
Luckman S dan. Handbook of, Qualitative Research. Jogjakarta: Pustaka Pelajar.
Moleong LJ. Moleong. Metod Penelit Kualitatif 2019.
Fadli MR. Memahami desain metode penelitian kualitatif. HUMANIKA 2021;21. https://doi.org/10.21831/hum.v21i1.38075.
Kusumastuti A, Ahmad Mustamil Khoiron. اMetode Penelitian Kualitatif. Jpn Circ J 2019;57.
Jati BDK, Ngatno. Pengaruh Orientasi Pasar Dan Inovasi Jasa Terhadap Kinerja Pemasaran Melalui Keunggulan Bersaing Pada Hotel Non Bintang Di Kota Semarang. Diponegoro J Soc Polit Sci 2017.
Faisol, Mariana, Christina HTR, Dahlia Amelia, Erviva F IM. Kewirausahaan Berbasis UMKM. pertama. SEVAL, 2023.
Rosdiana R, Haris IA, Suwena KR. Pengaruh Kepercayaan Konsumen Terhadap Minat Beli Produk Pakaian Secara Online. J Pendidik Ekon Undiksha 2019;11:318. https://doi.org/10.23887/jjpe.v11i1.20164.
Sustiyatik E, Setiono BA. Pengaruh Product, Price, Promotion, dan Place Terhadap Loyalitas Konsumen. J Apl Pelayaran Dan Kepelabuhanan 2020;10:75. https://doi.org/10.30649/japk.v10i1.75.
Maximillian, S., Fauji, D. A. S., & Sardanto, R. (2022, September). ANALISIS SWOT UNTUK MENENTUKAN STRATEGI PEMASARAN DAN MENCIPTAKAN COMPETITIVE ADVANTAGES PADA PRODUK SAMBEL PECEL. In Seminar Nasional Manajemen, Ekonomi dan Akuntansi (Vol. 7, No. 1, pp. 23-30).
Adiek Astika Clara Sudarni, Faisol, Suhadarliyah, Rudy Irwansyah, Yudi NS A. Manajemen Strategik (Teori dan Analisis). pertama. SEVAL, 2023.