Abstract
This study aims to analyze consumer interest in the city of Nganjuk to repurchase / repurchase products in terms of (1) Product Information, (2) Aesthetics, and (3) Service System provided by the unicorn company Tokopedia. We used causal associative research, for data collection methods used online questionnaires. The number of population and samples from this study amounted to 250 respondents, namely consumers who have purchased products at the unicorn Tokopedia company with a time span between July to November 2021 in the city of Nganjuk. For sampling, we used purposive sampling technique. Hypothesis testing through t test (partial). This study analyzed the data using structural equation modeling (SEM) with the PLS 3.0 software package.
References
Admin, W. M. R. B. (2018). Pengaruh Promosi Penjualan, Persepsi Kebermanfaatan, Keberagaman Produk, Dan Persepsi Risiko Terhadap Minat Pembelian Ulang Pada Toko Online Lazada.co.id. Jurnal Manajemen Update, Vol 7, No 2 (2018): Jurnal Mahasiswa Manajemen.
Alma, B. (2018). Pemasaran dan Pemasaran Jasa. In Pemasaran dan Pemasaran Jasa.
Aryani, W. D. (2003). Manajemen Kualitas Pendekatan Sisi Kualitatif. In Ghalia Indonesia.
Bürklin, N., Henninger, C. E., & Boardman, R. (2019). The historical development of social commerce. In Social Commerce: Consumer Behaviour in Online Environments. https://doi.org/10.1007/978-3-030-03617-1_1
Cahyati Hidayat, R. S. N., & Setiawardani, M. (2018). Service Quality dan Implikasinya Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Riset Bisnis Dan Investasi, 3(2). https://doi.org/10.35697/jrbi.v3i2.930
Edwards, D., Griffin, T. T., Dredge, D., Jamal, T., Eagles, P. F. J., Saarinen, J., Africa, S., Wu, M., Pearce, P. L., Doran, R., Larsen, S., Puhakka, R., Cottrell, S. P., Siikamäki, P., Ramos, A. M., Prideaux, B., Johnston, C. S., Peeters, P. M., Higham, J. E. S., … Frawley, S. (2013). Editorial Board. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events.
Ekaprana, I. D. G. A., Jatra, I. M., & Giantari, I. G. A. K. (2020). PENGARUH KUALITAS PRODUK, KUALITAS LAYANAN DAN CITRA MEREK TERHADAP NIAT PEMBELIAN ULANG. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 9(8). https://doi.org/10.24843/ejmunud.2020.v09.i08.p01
Graz, J.-C. (2019). The Power of Standards. In The Power of Standards. https://doi.org/10.1017/9781108759038
Kadir, A., & Triwahyuni, T. (2014). Pengantar Teknologi Informasi Edisi Revisi. Andi Yogyakarta.
Kotler, P. (2012). Kotler On Marketing. In Kotler On Marketing.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principle of Marketing. In Principles of Marketing.
Kotler, P., Kartajaya, I., & Setiawan, H. (2017). Marketing 4.0 Bergerak dari tradisional ke digital. In BMC Public Health (Vol. 5, Issue 1).
Pendidikan, E., Niaga, T., & Ekonomi, F. (2020). PENGARUH E-SERVICE QUALITY TERHADAP MINAT BELI ULANG TIKET DI KAI ACCESS DENGAN KEPUASAN SEBAGAI VARIABEL INTERVENING (Studi Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Unesa Pengguna Aplikasi Kai Access). Jurnal Pendidikan Tata Niaga (JPTN), 8(3).
Pentz, C. D., & Ryke, L. (2021). The Intention to Repurchase Apparel Online: A Case of South African Millennial Men. https://doi.org/10.1007/978-3-030-76520-0_28
Philip Kotler, K. L. K. (2021). Manajemen Pemasaran Edisi 13 Jilid 2 (13th ed.). Erlangga. https://ecampus.unusia.ac.id/repo/handle/123456789/9531?show=full
Pitaloka, I. W., & Gumanti, T. A. (2019). The effects of brand equity on repurchase intention: The role of brand relationship quality in Muslim Wear Brand Surabaya-Indonesia. International Journal of Scientific and Technology Research, 8(1).
Prathama, F., & Sahetapy, W. L. (2019). Pengaruh Kemudahan Penggunaan Aplikasi Dan Kepercayaan Konsumen Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen E-Commerce Lazada. Jurnal Agora, 7(1).
Rifai, F. I. (2019). PENGARUH ONLINE CUSTOMER REVIEW, KELENGKAPAN PRODUK, DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DAN MINAT BELI ULANG PADA ONLINE MARKETPLACE. Universitas Gunadarma.
Rinaldi, A., & Santoso, S. B. (2018). Analisis Pengaruh Kualitas Informasi, Kualitas Sistem dan Kualitas Pelayanan terhadap Minat Beli Ulang dengan Kepuasan Pelanggan sebagai Variabel Intervening (Studi pada Pelanggan Traveloka di Kota Semarang). Diponegoro Journal of Management, 7(2).
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian. Metode Penelitian.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian dan Pengembangan (Research and Development/R&D). Bandung: Alfabeta.
Suryani, S., & Rosalina, S. S. (2019). Pengaruh Brand Image, Brand Trust, Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Moderating (Studi pada Startup Business Unicorn Indonesia). Journal of Business Studies, 04(1).
Tjiptono, F. (2008). Dimensi Kualitas Produk. In Quality Management.
Tjiptono, & Fandy. (2015). Strategi Pemasaran, edisi keempat. In Edisi I. Yogyakarta: Andi.
Tulodo, B. A. R., & Solichin, A. (2019). Analisis Pengaruh Kualitas Sistem, Kualitas Informasi dan Perceived Usefulness terhadap Kepuasan Pengguna Aplikasi Care dalam Upaya Peningkatan Kinerja Karyawan (Studi Kasus PT. Malacca Trust Wuwungan Insurance, Tbk.). Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia (JRMSI), 10(1).
Widodo, Agus, Putranti, Dwi, H. R., & Nurchayati. (2016). Pengaruh Kualitas Sistem Aplikasi dan Kualitas Informasi Terhadap Kepuasan Pengguna Sistem Aplikasi RTS (Rail Ticketing System). Jurmal Media Ekonomi Dan Manajemen, 31(2).
Wijaya, T. (2019). Manajemen Kualitas Jasa. In Jurnal Managemen.
Yuningsih, Y. (2019). Metode Delone dan Mclean Dalam Kepuasan Konsumen Terhadap Aplikasi Shopee. Bina Insani Ict Journal, 6(1).