Profil Pemanfaatan Media Ular Tangga di SMP Mardi Utomo Grogol
Keywords:
learners, snakes and ladders, learning mediaAbstract
Each student has a uniqueness that distinguishes them from one another. To create a generation that is of high quality and has a high standard of ability, cooperation between education, teaching and guidance is needed, because all three are interrelated in achieving educational goals. Counseling guidance services have an important role in forming a quality generation. Through the various services available, guidance and counseling can provide the support needed to achieve these goals. One of them is by utilizing snakes and ladders learning media. Teachers have the ability to make this learning media creatively according to the objectives and learning materials. The snakes and ladders game aims to motivate students so that they continue to study and repeat material that has been studied before. Through this game, students will be tested and can feel the joy of learning.
References
Adriana S. dan Utaminingsih S. N. (2011). Pemanfaatan Teknologi Sebagai Media Pembelajaran Online. Phys. Rev. E, 24.
http://ridum.umanizales.edu.co:8080/jspui/bitstream/6789/377/4/Muñoz_Z apata_Adriana_Patricia_Artículo_2011.pdf
Andari, R. (2020). Pemanfaatan Media Pembelajaran Berbasis Game Edukasi Kahoot! Pada Pembelajaran Fisika. ORBITA: Jurnal Kajian, Inovasi Dan Aplikasi Pendidikan Fisika, 6(1), 135.
https://doi.org/10.31764/orbita.v6i1.2069
Anggreni, D. P. D., & Rudiarta, I. W. (2022). Pengaruh Teman Sebaya Terhadap Motivasi Belajar Agama Hindu Perspektif Teori Belajar Sosial. Padma Sari: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(02), 142–151. https://doi.org/10.53977/ps.v1i02.353
Arfandi, A. (2020). Pemanfaatan Media Pembelajaran Dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Pai Di Sekolah. Edupedia, 5(1), 65–77. https://doi.org/10.35316/edupedia.v5i1.882
Bakri, M. (2022). Analisis Dampak Bullying terhadap Minat Belajar Siswa VII SMPN Satap Mataluntun Kabupaten Luwu Pendahuluan. 2(3), 400–405.
Chabib, D. (2017). Efektivitas pengembangan media permainan ular tangga sebagai sarana belajar tematik sd. Jurnal Pendidikan, 2(7), 910–918.
Damayanti, R. D. (2017). Pengaruh Media Ular Tangga Dalam Pembelajaran Kelompok Terhadap Kerjasama Pada Siswa Kelas Iv Sdn Karangketug Ii Kota Pasuruan. 9–31. http://eprints.umm.ac.id/37215/
Febrita, Y., & Ulfah, M. (2019). Peranan MedFebrita, Y., & Ulfah, M. (2019). Peranan Media Pembelajaran Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. Prosiding DPNPM Unindra 2019, 0812(2019), 181–188.ia Pembelajaran Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. Prosiding DPNPM Unindra 2019, 0812(2019), 181–188.
Ferryka, P. Z. (2018). Permainan Ular Tangga Dalam Pembelajaran Matematika Di Sekolah Dasar. Jurnal Magistra, 29(100), 58–64.
Harsantik, G. S., & Nursalim. (2019). Pengembangan Media Game Tebak Gambar Untuk Membantu Ekplorasi Karir Siswa Kelas VII SMP Negeri 1 Panggul Media Development of Tebak Gambar on a Career Exploration Class VII in SMPN 1 PANGGUL. Bimbingan Dan Konseling, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Surabaya, 603–608.
Khairiah Sari, A. (2017). Pemanfaatan Media Pembelajaran dalam Layanan Informasi Bimbingan Konseling. El Rusyd: Jurnal Sekolah Tinggi Ilmu Tarbiyah STIT Ahlussunnah Bukittinggi, 2(2), 90–111.
Maulana, R. (2016). Penggunaan Media Permainan Ular Tangga Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Ips. 140. http://repository.upi.edu
Nugrahani, R., & Rupa, J. S. (n.d.). MEDIA PEMBELAJARAN BERBASIS VISUAL BERBENTUK. 35–44.
Nurul, mas’ud waqiah. (2013). Bab II Tinjauan Pustaka Dan Kerangka Berpikir. Persepsi Masyarakat Terhadap Perawatan Ortodontik Yang Dilakukan Oleh Pihak Non Profesional, 53(9), 1689–1699.
Paramitha, V. (2015). 14.E1.0119 VANIA PARAMITHA (5.08)..pdf BAB III. 36– 43.
Pendahuluan, A. (n.d.). Peran Media Dalam Layanan Bimbingan. XI(1), 23–41.
Penelitian, A., Design, O. P., Sd, I. I., Bhayangkari, K., Pengumpulan, T., Signed, W., Test, R., Signed, W., & Test, R. (2019). 2 1, 2. 4(2), 209–216.
Perdana. (2018). Motivasi Belajar. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Pradilasari, L., Gani, A., & Khaldun, I. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Audio Visual pada Materi Koloid Untuk Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar Siswa SMA. 07(01), 9–15. https://doi.org/10.24815/jpsi.v7i1.13293
Psikologi, F. (1945). PENGARUH BULLYING TERHADAP MOTIVASI BELAJAR SISWA KELAS VII DI SMPN 31 SAMARINDA.
Rahmadiani, S. (2019). Penerapan Permaian Ular Tangga Sebagai Media Pembelajaran Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam Di SMP Negeri 13 Palembang. 19.
Rakhmadhani, N., & Yamtinah, S. (2013). PENGARUH PENGGUNAAN METODE TEAMS GAMES TOURNAMENTS BERBANTUAN MEDIA TEKA - TEKI SILANG DAN ULAR TANGGA DENGAN MOTIVASI BELAJAR TERHADAP PRESTASI SISWA PADA MATERI KOLOID KELAS XI SMA NEGERI 1 SIMO. 2(4), 190–197.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Deva Aprillia Hamidah, Galang Surya Gumilang
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.