Perancangan “OPPEN MAPEL” Berbasis Android untuk Penyusunan Jadwal Pelajaran
DOI:
https://doi.org/10.29407/stains.v2i1.2868Abstract
Permasalahan dalam mendapatkan jadwal dalam kegiatan belajar mengajar merupakan masalah yang sering terjadi. Proses untuk mendapatkan jadwal dengan kertas masih memiliki kekurangan yaitu tidak mudahnya penyampaian informasi kepada siswa. Sedangkan siswa yang ingin mengetahui jadwal pelajaran di kelasnya dengan cara menghubungi ke teman sekelasnya melalui telepon atau melihat jadwal yang ditempel di mading tempat siswa belajar. Untuk memudahkan bagian kurikulum dalam penyusunan jadwal dan penyampaian informasi jadwal ke pengajar serta siswa, maka dibutuhkan sebuah aplikasi penjadwalan berbasis Mobile application. Perancangan aplikasi berbasis mobile ini menggunakan bahasa pemrograman berbasis android. Hasil dari penelitian ini adalah aplikasi rancangan penjadwalan mata pelajaran berbasis mobile application yang diharapkan dapat membantu siswa dalam mendapatakan jadwal secara lebih akurat sebagai pedoman atau panduan dalam belajar.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Karina Karina Ananda Putri, Aura Anisa Soviana Karinaananda, Yayuk Yuningsih Karinaananda

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Copyright on any article is retained by the author(s).
- The author grants the journal, right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
- The article and any associated published material is distributed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License





